The Division 2 – Strefa Mroku

Nieodłącznym elementem i sensem dla wielu graczy Tom Clancy’s The Division jest Strefa Mroku. Nie inaczej jest w The Division 2. Założenia Strefy Mroku są takie same. Są to najniebezpieczniejsze obszary, do których wchodzą tylko najodważniejszy Agenci Division i / lub gracze, którzy lubią dreszcz emocji wraz z ryzykiem. Jeśli chodzi o zarys fabularny, to są to odizolowane obszary ze względu na największe skupiska źródeł infekcji. To co wyróźnia Strefę Mroku, to tryb PvP na całym jego obszarze, a także możliwość zdobycia lepszego ekwipunku (większa szansa). Oczywiście takie przedmioty są skażone, więc trzeba je ewakuować wzywając śmigłowiec. To właśnie ten moment jest największym ryzykiem w Strefie Mroku. Gracze widzą takie podjęcia, więc istnieje ryzyko stracenia cennych rzeczy. Dość w tym krótkim wstępie. Poniżej dowiecie się jakie nowości przynosi Strefa Mroku w The Division 2.

Strefa Mroku w Tom Clancy's The Division 2

Trzy nowe obszary ze Strefą Mroku

Pierwsza zmiana jest taka, że Strefa Mroku nie stanowi już jednej całości, którą można przejść od początku do końca. Ubisoft i Massive ujawnili, że The Division 2 pojawią się aż 3 osobne Strefy Mroku. Każdy taki Darkzone będzie się wyróżniał rodzajem rozgrywki i terenem, poniżej ich opis:

  • Strefa Mroku Wschód— największa ze wszystkich trzech Stref, gracze będą tu mieli dobrą widoczność z monumentalnych rządowych budynków.
  • Strefa Mroku Południe— najmniejsza ze wszystkich Stref, w której nacisk położony jest na walkę z bliska. W rozległych wnętrzach budynków i w wąskich przejściach raczej nie ma co liczyć na dobrą widoczność.
  • Strefa Mroku Zachód— podzielone na pół szerokim kanałem, Georgetown to miejsce o europejskiej architekturze, stworzone do walki na średnim dystansie.

Serwer w Strefie Mroku

Ze względu na podział Dark Zone, ograniczono też pojemność serwera. W The Division 2 liczba graczy będzie wynosić 12. Jest to spowodowane mniejszym obszarem, więc jest to dobry ruch, inaczej każda Strefa Mroku byłaby dynamicznym Team Deathmatchem. Opracowano też lepszy spawning graczy w zależnośći od sytuacji w danej strefie.

Division 2 Strefa Mroku wrogie frakcje

Przedmioty w Strefie Mroku

Tutaj również zaszły pewnie zmiany. W The Division 2 ewakuacji będą wymagać tylko najrzadsze przedmioty, te mniej trafią prosto do ekwipunku. Co więcej ewakuowany łup będzie dostosowywał się do obecnego poziomu gracza.

Matchmaking w DZ

W skrócie deweloperzy zapowiadają ulepszony matchmaking oraz normalizację. W Strefach Mroku będą dostępne przedziały poziomowe i nawet w danym przedziale, gracze będą przydzielani na serwer z graczami o podobnych statystykach. Co więcej, samotni graczje będą przydzielani również na serwery, gdzie polują samotne wilki.

Camping oraz Okupowane Strefy Mroku

Punkty kontrolne są połączone z niezniszczalnymi wieżyczkami. To dobry krok, przeciwdziała to częstemu campieniu „rogali” tuż przed wejściem, zwłaszcza, gdy byli nastackowani.

Kolejną nowością jest nowe zdarzenie, coś w stylu „krótkiego Global Eventu” nazywa się ono Okupowanymi Strefami Mroku. W jednej z trzech Stref Mroku zasady funkcjonowania całkowicie się zmieniają. Nie ma dobrych i złych, zadaniem każdego gracza jest zagarnąć jak najwięcej rzadkich przedmiotów dla siebie, co ważne, nie ma tutaj normalizacji, więc słabsi gracze raczej sobie nie poradzą. Moim zdaniem, to będzie kluczem do sukcesu nowej Strefy Mroku 🙂 . Podczas tego typu wydarzeń, dwa pozostałe Dark Zony są w normalnym stanie. Wszystko o czym mowa na tej podstronie, znajdziecie w poniższym filmie.